Толкование на правила святаго второго вселенского собора, константинопольского

161. Hist. eccl. IV,12 [Migne, s.g., t.67, col.485].

162. Hist. eccl. III,23 [Migne, s. g., t.67, col.1105,1108].

163. Ер.CCLI (al.LXXII), с.3 [Migne, s.g., t.32, col.937].

164. Catechesis mystagogica, III, c. 4 [Migne, s. g., t. 33, col. 1092]. В древних восточных требниках упоминается гораздо больше частей тела, которые должно помазывать. В эфиопском требнике упоминаются: чело, очи, ноздри, уста, уши, руки с одной и с другой стороны, сердце, колена, стопы, спина, и плечи. Августин приводит в своей археологии из одного древнего требника подробное описание миропомазания, причем священнослужителем произносились особые слова при помазании различных частей тела: Et obsigna eum sacro chrysmate, dicens: Ad frontem: Signaculum doni Spiritus S. Ad tempora: Unctio arhabonis regni coelestis. Ad oculos: Unctio gratiae Spir. S. Ad aures: Unctio participationis vitae immortalis. Ad nares et os: Unctio sancta in vitam aeternam. Ad manus: Thorax fidei et veritatis. Ad pectus: Stola meriti regni. Ad genua et pedes: Gressus vitae divinae. Ad humeros, scapulas et juncturas brachiorum: Perfecta unctio et donum Spiritus Sancti. Denkwrdigkeiten aus der chr. Archologie. VII,444.

165. Symeonis Thessalon., De sacramentis, c.XXXIII (al.LXV). [Migne s.g., t.155, col.229].

166. Si ad ecclesiam aliquis de Afrorum seu Donatistarum haeresi venerit, et in Patre et Filio et Spiritu Sancto baptizatus est, manus ei tantum imponatur, ut accipiat Spiritum Sanctum. Augnsti, упом. соч., VII,415.

167. Тaм же, can.26.

168. Там же, can.16.169. Вот слова Сириция: Baptizatos ab impiis Arianis nos cum Novatianis aliisque haereticis, sicut est in synodo Constantinopolitana constitutum, per invocationem solam septiformis Spiritus, episcopalis manus impositione, catholicorum conventui sociamus, quod etiam totus Oriens Occidensque custodit. Epist. I ad Himerium, c.1 [Migne, s.l., t.13, col.1133,1134].170. Si ab haereticis baptizatum fuisse quemquam constiterit, erga hunc nullatenus sacramentum regenerationis iteretur, sed hoc tantum, quod ibi defait, conferatur, ut per episcopalem manus impositionem virtutem Spiritus S. consequatur. Epist.166, cap.II [Migne, s.l., t.54, col.1194].171. Arianos per impositionem manus Occidens, per unctionem vero sancti chrismatis ad ingressum sanctae ecciesiae Oriens reformat. Epist. ad Quiricum episcopum, lib.XI, epist.LXVII (al.LXI) [Migne, s.l., t.77, col.1205,1206].172. ό ά ό ίεό, ού οίεΐο ί ήο ϋ οоέ. Clement. Alexandr., Stromat. lib.I, cap.19 [Migne, s.g., t.8, col.813].173. Euseb., Hist. eccl. VII,7 [Migne, s.g., t.20, col.648-652].174. Tertull., De baptismo, c.15 [Migne, s.l., t.I, col.1216-1217].175. Cyprian., De haereticis baptizandis, ср.LXXI, n.4, et ep.LXXIII [Migne s.l., t.4, col.411-412].176. Euseb., Hist. eccl.VII,7 [Migne, s.g., t.20, col.648-652]. - Cp. Firmiliani, Epist. ad Cyprianum. Inter epist. Cypriani Epist.LXXV, n.7 [Migne, s.l., t.3, col.1153-1178].177. Nec memimmus hoc apud nos aliquando coepisse, cum semper istic observatum sit ut nonnisi unam Dei ecclesiam nocemus, et sanctum baptisma nonnisi sanctae ecclesiae computaremus. Firmilian., Epist. supracit. n. 19 [Migne, s.l., t.3, col.1170].178. ήε έ ό ά ά ώ 'εώ εо ί έ. Lib.V, cap.15, y I. B. Pitra, Juris eccl. gr. hist. et. monumenta, t.I, p.322 [cp. рус. пер. "Апостольские постановления". Казань, 1864, стр.185].179. Cyprian., Ep.LXX. De baptizandis haereticis ad Januarium [Migne, s.I., t.3, col.1035].180. Cyprian., Ep.LXXI ad Quintum de haereticis baptizandis [там же].181. Cyprian., Ep.LXXII. ad Stephanum papam de concilio [там же, col.1044].