335 Enos, when he was 90 years old, begat Cainan and lived after that another 815 years. However, 70 interpreters give him 190 years before the birth of Cainan and 715 years after.

395 Cainan, when he was 70 years old, begat Mahalaleel, and lived another 840 years after his birth. However, 70 interpreters say that before the birth of Mahalaleel he lived 170 years, and after - 740 years.

460 Mahalaleel, when he was 65 years old, begat Jared, and lived after that for another 830 years. And the 70 interpreters give him 165 years before the birth of Jared and 730 years after.

622 Jared, when he was 162 years old, begat Enoch and lived after that for another 800 years. In this generation, there are no discrepancies between the two codes.

Wherefore the scripture which is circulated under his name, and which contains fables about giants, namely, that their fathers were not men, ought not to be ascribed to Enoch, in the just opinion of men of understanding."

687 Enoch, when he was 65 years old, begat Methuselah, and after his birth walked with God for another 300 years. And 70 interpreters give him 165 years before the birth of Methuselah and 200 years after. Enoch, whose name is translated as "consecration," God took from among mortals, as the best in the seventh generation, for the city of the elect, suffering for God's sake in the six ages of this world, awaits the glory of the coming consecration in the seventh, the Sabbath. And for those who are satisfied only with transient earthly happiness, Cain dedicated the city he founded, not in the seventh generation, but in the firstborn son Enoch.

874 Methuselah, when he was 187 years old, begat Lamech and lived after that for another 772 years, that is, until the flood. And the 70 interpreters give him 167 years before the birth of Lamech and 802 years after. Judging from this number of years, he, as the reader will easily see, lived another 20 years after the flood, according to the true tradition of the Jews, or only 14 years, according to the interpreters. This famous question was discussed in great detail by the most learned Fathers – Jerome in the book of Jewish questions and Augustine in the 15th book of On the City of God.

1056 Lamech, when he was 182 years old, begat Noah and lived after that for another 595 years. 70 interpreters give him 188 years before the birth of Noah and 565 years after. Only in this generation is the unity of tradition broken, for it turns out that Lamech lived 24 years more in the Hebrew codices than in the codices of the 70 interpreters.

1656 In the 600th year of Noah's life, in the second month, on the 17th day of the month, there was a flood. Let no one reproach us with the fact that, speaking of the discrepancy between the years in the tradition of the Jews and the 70 interpreters, we have raised some new questions, but let us rather read the above-mentioned writings of the above-mentioned Fathers and understand that this discrepancy has been known for a long time.

Последнее логично предположить в вопросе о жизни Мафусала». И далее, через несколько строк: «Я нисколько не сомневаюсь, что в тех случаях, когда имеется различие между теми и другими кодексами, и когда, притом, показания тех и других вместе не могут иметь исторической достоверности, следует более доверять тому языку, с которого был сделан толковниками перевод на другой язык».

Во втором веке мира, в первый его день, то есть в 27-й день второго месяца, Ной вышел из ковчега, в котором спаслись от воды немногие, то есть восемь душ. Упоминая об этом в послании, блаженный апостол Пётр тут же постарался это разъяснить, прибавив: «Так и вас ныне спасло подобное сему образу крещение, не плотской нечистоты омытие, но обещание Богу доброй совести через воскресение Иисуса Христа, который пребывает по правую руку Бога»; говоря, что под водами потопа подразумевается крещение, под ковчегом и теми, кто были в нём, – церковь и её верующих, а под восьмикратным числом душ – таинство Воскресения Господнего, в вере в которое мы крещены.

1658 г. Сим, когда ему было 100 лет, родил Арфаксада, через два года после потопа. Иероним пишет, что от Арфаксада ведут происхождение халдеи. Сим прожил после рождения Арфаксада ещё 500 лет, то есть дожил до 50-го года рождения Иакова.

1693 г. Арфаксад, когда ему было 35 лет, родил Салу.

Здесь 70 толковников ставят одним поколением больше, чем истинное предание евреев, говоря, что Арфаксад, когда ему было 135 лет, родил Каинана, а тот, в свою очередь, когда ему было 130 лет, родил Салу. Их переводу, очевидно, следовал в этом месте и евангелист Лука. А греческие историки, когда исправляли перечень поколений в соответствии с преданием евреев, исключив поколение Каинана, не удосужились исправить в соответствии с их преданием число лет в поколениях, а стало быть и общее число лет. В итоге, следуя собственным расчётам, они дали этому веку 942 года, то есть на 130 лет меньше, чем в кодексе 70 толковников, но на 650 лет больше, чем в истинном предании евреев. Арфаксад прожил после рождения Салы ещё 303 года, хотя 70 толковников приписывают ему 430 лет после рождения Каинана, а Каинану – 438 лет после рождения Салы.