«...Иисус Наставник, помилуй нас!»

«Порча», или «наведенная одержимость», есть результат магического действия, имеющего целью навязать человеку, НЕ ЗАЩИЩЕННОМУ БЛАГОДАТЬЮ СВЯТОГО ДУХА, чуждые мысли, желания и ощущения, а также вызвать заболевания с помощью демонов, которые либо находятся в подчинении сознательного колдуна (мага), благодаря посвящению последнего в культ Люцифера, либо действуют самостоятельно через своих непосвященных служителей.

Итак, под словом «порча» мы чаще всего понимаем результат сознательного колдовского действия. Однако следует еще раз напомнить, что колдовство вовсе не является, как считают многие, методикой управления демонами для использования их возможностей в интересах колдуна. Все молитвы, заклинания и ритуальные действия, придуманные самими же демонами и продиктованные ими через медиумов, имеют одну цель: заставить колдуна постоянно подтверждать указанными действиями свою преданность духам тьмы. Однако колдун, совершая ритуал, должен думать, что это он заставляет духов служить себе с помощью неких фраз и ритуальных действий, которые сами по себе имеют будто бы такую силу, которой почему-то (?!) должны подчиняться духи. И хотя это довольно смешно, но большинство колдунов (по крайней мере, на первых этапах своей деятельности) верят в непонятную им самим силу словесных заклинаний и ритуальных действий. Сатана — тривиальный обманщик: он сам придумывает слова и обряды, а обращающихся к нему глупцов заставляет верить, что он боится этих слов и жестов и подчиняется некоей заключенной в них силе.

Известно, что демоны и без посредников могут вредить людям, но для них важнее, чтобы зло, совершаемое ими, брали на свою совесть и ответственность люди, которые сознательно выбрали путь зла, путь гордыни, эгоизма и самоугождения. Именно поэтому демоны, используя злую волю колдуна, вредят тем, на кого им указал этот служитель дьявола. Вред, который они приносят, как правило, заключается в том, что людей постигают душевные и физические болезни, возникают ссоры, распадаются семьи или дружеские отношения (чаще всего в результате неожиданно возникшей ненависти и непонимания). Кроме того, через колдуна демоны вызывают у людей появление почти непреодолимых греховных пристрастий, а также могут спровоцировать неожиданную и нелепую смерть человека, падеж скота или внезапное исчезновение молока у дойной коровы. Именно такие последствия колдовских действий, как уже говорилось выше, в России называли словом «порча».

Попробуем теперь понять суть этих страшных и болезненных явлений, отравляющих жизнь многим людям. Все они — результат действия демонов, которые чаще всего вселяются в указанного колдуном человека (при отсутствии у последнего нетварной Божественной энергии, то есть благодати) и оказывают влияние на его психику и физиологию изнутри его тела, комплексно применяя суггестивно-телепатический и сенсорно-энергетический методы воздействия. Именно по причине бесовселения порчу можно называть наведенной одержимостью, хотя иногда она проявляется и как беснование, если под беснованием понимать значительно большую степень демонстративности, то есть открытости бесовского воздействия. Реже подобное воздействие осуществляется демонами снаружи.

Ранее26  мною были описаны оба вышеназванных метода, с помощью которых демоны воздействуют на человека и управляют им. Эти два основных метода телепатического воздействия злых духов на человека — ментальный и сенсорный — соответствуют двум природам человека: духовной и физической.

КАК ВОЗНИКАЮТ ЗЛЫЕ ЧУВСТВА

The mental (suggestive-telepathic) form of the influence of demons on a person (from the Latin mens – mind) is characterized by a direct impact on his consciousness, memory and spiritual feelings, and an impact that influences, first of all, intrapsychic processes. In this case, demons telepathically introduce mental, sound (speech, musical) or visual information into a person's consciousness, which can be transformed by his consciousness into abstract symbolic (usually false) images and ideas necessary for mental activity (often pathological). This form of influence leads, as a rule, to an autopsychic alienation of experiences, thoughts, and consciousness of one's own personality, and in some cases is expressed, according to the terminology of K. Gaug, as an allopsychic alienation of perceptions and ideas from the external world.

This form of demonic influence on people's souls can cause various hallucinations in a person: visual or auditory, obsessive thoughts and ideas, unjustified feelings of hostility or, on the contrary, inexplicable affection and trust. By such an influence, demons also cause in people feelings of pathological fear, or inhuman malice, despondency, hopelessness, despair or, conversely, unjustified emotional enthusiasm. By influencing memory, they can remove from memory (amnesize - psychiatrist) entire blocks of information about past events or knowledge necessary for a person to save the soul. They can partially or completely suppress the will of a person and lead him to a split personality up to complete depersonalization.

Very often, demons cause a short-term shutdown of the consciousness of a person (absence-psychiatrist) sitting behind the wheel. A few seconds are quite enough for an accident to occur, or, for example, they inspire the driver with an irresistible desire to overtake at the most risky moment, which, as a rule, ends in a disaster and the death of people. Observations show that a significant number of accidents occur due to precisely this demonic influence. At the same time, prayerful appeal to God, even in the most extreme situations, often frees a person from demonic influence and saves life under the threat of seemingly inevitable death.

Among the visual hallucinations caused by the influence of demons directly on the visual cortex of the brain is the case described in the life of St. Macarius the Great (300-390). It tells about the curse inflicted by a sorcerer on a chaste Christian wife (or rather, on the people around her) at the request of a man whose advances she indignantly rejected. Having failed to evoke in a pious woman a reciprocal prodigal passion for the "customer" with the help of sorcery, the sorcerer forced the demons to create a hallucinatory image of a horse in the minds of everyone who looked at the woman (pseudo-hallucinations in extraprojection – psychiatrist). Thus, the husband, coming home, instead of his own wife, saw a mare on the bed. To his credit, he immediately invited the priests to the house, guessing that what had happened to his wife had a spiritual background, and did not doubt that it was his wife who was in front of him, and not a horse at all, as any modern atheist would believe. However, by God's permission, even the priests fell under the demonic influence and saw a horse instead of a woman.27 Remembering the great Egyptian ascetic, the Monk Macarius, the husband, putting on a bridle, led his wife-horse into the wilderness. The monks, indignant at his desire to enter the monastery with the horse, did not let him in and reported to the Monk Macarius, that a certain man had brought a horse to him. At the same time, they said, the man assures that it is not a horse, but his wife. "You yourselves," answered Macarius, who had already received God's revelation about this woman, "are like animals, since your eyes see the image of a beast. As she was created by a woman, she remains one, and has not changed human nature, but only appears to your animal eyes, deceived by magic charms."

The monk blessed the water and with a prayer poured it on the woman, thereby driving away from her the demons, who transmitted the information they needed directly to the visual cortex of the brain of the people around her. And immediately after that, everyone saw a woman in front of them instead of a horse. "This has happened to thee," said the monk, "because five weeks have passed since thou hast not communed of the Divine Mysteries." Having instructed the husband and wife to partake of Christ's Holy Mysteries more often, he dismissed them in peace.28

The sensory (sensory-energetic) form of demons' influence is aimed almost exclusively at the sensory-perceptual (sensory-perceiving) sphere of man. Of course, we cannot penetrate into the details of the "mechanism" of such influence. But it is logical to assume that the fallen angels excite specific parts of the cerebral cortex (taste, tactile and olfactory analyzers), which creates a false impression of irritation of the receptor fields of this or that part of the body or its organ.

As a result of such influence, a person has false sensations that have no physiological basis, for example, various forms of senestopathy (painful sensations of pain), as well as autometamorphopsia (distorted perception of the shape and size of one's own body), parageusia (gustatory hallucinations), allotriosmia (olfactory illusions and hallucinations), and so on.