Сочинения

Верую.

Въ Евангеліи (говорится): ты веруеши ли въ Сына Божія (Іоан. 9, 35)? Веруйте въ Бога, и въ Мя веруйте (Іоан. 14, 1). Апостолъ: веруй въ Господа Іисуса (Деян. 16, 31).

Во единаго Бога.

Въ Евангеліи: да знаютъ Тебе единаго истиннаго Бога (Іоан. 17, 5). Братъ Божій: ты веруеши, яко Богъ единъ есть (Іак. 2, 19). Павелъ: но намъ единъ Богъ Отецъ, изъ Негоже вся и мы у Него: и единъ Господь Іисусъ Христосъ, Имже вся (1 Кор. 8, 6).

Отца.

Въ Евангеліи (сказано): восхожду ко Отцу Моему и Отцу вашему (Іоан. 20, 17). Отче праведный, и міръ Тебе не позна (Іоан. 17, 25). Ко Отцу Моему иду (Іоан. 16, 10). Азъ умолю Отца (Іоан. 14, 16). Или мнится ти, яко не могу ныне умолити Отца Моего (Матф. 26, 53)? Отче, въ руце Твои предаю духъ Мой (Лук. 25, 46). Петръ (говоритъ): благословенъ Богъ и Отецъ Господа нашего Іисуса Христа (1 Петр. 1, 5). Павелъ: Богъ и Отецъ Господа нашего Іисуса Христа весть… (2 Кор. 11, 31).

Вседержителя.

Захарія: сице глаголетъ Господь Вседержитель; въ храмъ Господа Вседержителя; глаголетъ Господь Вседержитель (Зах. 1, 3. 4. 14; 7, 4; 8, 9 и мн. др.). Іезекіиль: Адонаи Господь (Іез. 2, 4 и др.), что значитъ — Вседержитель. Вседержителя означаетъ и имя Саваофъ, которое Исаія усвояетъ всей Святой Троице, говоря: святъ, святъ, святъ Господь Саваофъ (Ис. 6, 3). Въ Евангеліи: Отче, Господи небесе и земли (Матф. 11, 25). Давидъ: въ руце Его вси концы земли (Псал. 94, 4). Наперсникъ (Христовъ, Іоаннъ): Вседержителю, Иже сый, и бе, и грядый (Апок. 11, 17).

Противъ Еллиновъ, которые не признаютъ Бога виновникомъ всего, (сотворившимъ все) изъ ничего, и промыслителемъ о всемъ:

Творца небу и земли.

Моисей: въ начале сотвори Богъ небо и землю (Быт. 1, 1). Въ Евангеліи: Отче, Господи небесе и земли (Матф. 11, 25).

Видимымъ же всемъ и невидимымъ.

Павелъ: видимая и невидимая… всяческая Темъ и о Немъ создашася (Кол. 1, 16), то есть, Отцемъ чрезъ Христа. Давидъ: яко Той рече и быша, Той повеле и создашася (Псал. 32, 9):

Противъ Еллиновъ и Іудеевъ, отвергающихъ Христа:

И во единаго Господа Іисуса Христа, Сына Божія единороднаго.

Павелъ: намъ единъ Богъ Отецъ… и единъ Господь Іисусъ Христосъ (1 Кор. 8, 6). Въ Евангеліи: да знаютъ Тебе единаго истиннаго Бога и Егоже послалъ еси Іисусъ Христа (Іоан. 17, 3). Ты еси Христосъ Сынъ Бога живаго (Матф. 16, 16). И азъ видехъ, и свидетельствовахъ, яко сей есть Сынъ Божій (Іоан. 1, 34). Ты веруеши ли въ Сына Божія (Іоан. 9, 35)? Сія же писана быша, да веруете, яко Іисусъ есть Христосъ Сынъ Божій (Іоан. 20, 31). Единородный Сынъ, сый въ лоне Отчи, Той исповеда (Іоан. 1, 18). Тако возлюби Богъ міръ, яко и Сына Своего единороднаго далъ есть (Іоан. 3, 10). Возлюбленный (ученикъ Христовъ): да весте, яко животъ вечный имате, и да веруете во имя Сына Божія (1 Іоан. 5, 13).

Противъ Арія, называвшаго Сына тварію:

Иже отъ Отца рожденнаго прежде всехъ векъ.

Въ Евангеліи: изыдохъ отъ Отца… и иду. Изыдохъ отъ Отца и пріидохъ въ міръ (Іоан. 16, 28). Іоаннъ: всякъ любяй Рождшаго, любитъ и Рожденнаго отъ Него (1 Іоан. 5, 1). Въ Евангеліи: и ныне прослави мя Ты, Отче, у Тебе самаго славою, юже имехъ у Тебе прежде міръ не бысть (Іоан. 11, 5). Въ начале бе Слово (Іоан. 1, 1). Сый въ лоне Отчи (Іоан. 1, 18). Сей бе искони (Іоан. 1, 2). Апостолъ (Павелъ): въ последокъ дній сихъ глагола намъ въ Сыне, …Имже и веки сотвори (Евр. 1, 2).Въ Притчахъ: прежде векъ основа Мя… прежде всехъ холмовъ раждаетъ Мя (Прит. 8, 23. 25).

Противъ техъ, которые нечестиво богохульствуютъ на безстрастное рожденіе единороднаго Сына:

Света отъ Света.