Собрание писем к монашествующим

Собрание писем к монашествующим

Амвросий Оптинский, преп.

Собрание писем к монашествующим

I. Общие праздничные приветствия

1. Простим вся Воскресением (1870 г.)

Сестры о Господе и матери!

Кому по немощи и по скорости не мог написать, тех всех купно поздравляю с предстоящим великим Торжеством христианским. Когда в церкви будет воспеваться всерадостное

Христос Воскресе!

Тогда и от меня грешнаго примите сие приветствие, с благожеланием каждой из вас мирного духовного чувства и благодушного и благоприятного расположения ко всем, оставляя, по слову апостольскому, аще кто на кого имать некое поречение, так как в это время Церковь воспевает: простим вся Воскресением.

2. О Великом снисхождении Рождшагося Господа и о нашем окаянстве (1870 г.)

Мудрствующим о Господе

Милостию и долготерпением Божиим паки и паки достигаем времени ежегоднаго празднования Рождества Христова.

Вместо простого обычнаго поздравления хочу вам сказать несколько слов о великом таинстве великаго сего праздника. —

О, таинства страшнаго! О, вещи непостижимыя! Како Бог непреложно человек бывает, да богом человека соделает, предглаголавый пророком: «Аз рех, бози есте вы, и сынове Вышняго вси». Но, о — окаянства нашего! «мы же, яко человецы умираем». О, суетства нашего и нерадения о Божественном всыновлении! Возлюбихом паче рабство страстей и злаго ради произволения нашего, волею и неволею подклоняем выю игу сопротивнаго. О, ослепления нашего и омрачения! Блаженны ушеса пастырей оных, слышавшия како на воздусе ангели, воспевая славу Богу в вышних, благовествовали мир земле, и Божие благоволение человекам. Блаженны их очеса, видевшия, яко агнца непорочна, во чреве Мариине упасошагося. Блаженны и все те, которые сподобляются Божия благоволения и мира, всяк ум превосходящаго.Блаженны и премудрые волхвы, пришедшие от далеких стран поклониться Рождшемуся от Девы, принесшие Ему достойные дары: злато яко Царю, ливан яко Богу, и смирну яко Мертвецу бессмертному. Блаженны и все, достойно покланяющиеся Ему духом и истинною, принося Ему дары, кийждо по силе своей: ов яко злато, праведные лепты милосердия, ов яко ливан и благовонное кадило — славословие и чистыя молитвы покаяния и исповедания; ов же яко благоуханную смирну — благодарное воспоминание страданий и благоговейное поклонение животворящим язвам Вочеловечшагося и плотию Распеншагося за спасение наше. Но что сотворим мы, унылые и нечувственные, от них же первый есмь аз, не могуще возвышенным от земли умом и очищенным сердцем насладиться безсмертной сей трапезы во убозем вертепе.