The Influence of Eastern Theology on Western Theology in the Works of John Scotus Erigena

432.

W. Kaulich. Das speculative System des J. Sc. Erigena. Prag. 1860. Geschichte derscholastischen Philosophie. I. Prag. 1863. S. 65–226.

18–19 (=97), 82 (=225).

13 (“80), 80 ff. (~ 222 ff.).

A. Steckl. Geschichte der Philosophie des Mittelalters. I. Mainz 1864. S.30–128.

30.

31,36,43.

77.

102, 127.

42ff.

44.

127–128.

Об отношениях Штёкля к Губеру и о пререканиях, поводом к которым послужил вопрос об Эригене, см. Zirngiebi, 136 ff.

J. Bach. Die Dogmengeschichte des Mittelalters. Wien. 1873. S. 264–314.

264.

285.

262, 230.

312.

269 Anm. 24, 280, 81, 267,104, 291.111, 294,123, 296,130, 299,139, против Штёкля 280,81, против Губера 288,105.

291.

A. Helfferich. Die christliche Mystik. I‑II. Gotha. 1842. I, 179–254; II, 53–126. Cf. I, 198, 202, 203, 233, 251.

253,254.

202,245.

H. Ritter. Geschichte der Philosophie. VII (Gesch. der christl. Phil. III). Hamburg. 1844. 291–292.

242.

244. Cf. Die christl. Philosophie. I. 1858. 466.

286.

251–254.