The Six Days Against Evolution (collection of articles)

Like everything else in this world, inanimate matter is an unceasing manifesto of the will of the Creator. At a certain stage of the development of means of observation, it becomes impossible not to notice this. However, despite the emergence of many convincing evidences in favor of the divine origin of the world, it must be recognized that the scientific worldview still rests on the foundation of atheism, one of the main postulates of which has always been the concept of gradual evolutionary development.

Evolutionary theory was born in biology. According to the principle it proclaimed, it did not stand still, but rather quickly and purposefully changed from Lamarckism, which deviated from the truth, to Darwinism, complete in its godlessness.

At the beginning of the twentieth century, the ideology of evolutionism spread from the field of the animal world to inanimate matter, very soon taking over the entire "Universe". In the bosom of the emerging secular worldview, the new ideology quickly found its application in the hypothesis of the Big Bang, a scientific scenario for the development of the Universe determined only by physical laws, and the theory of the evolution of stars.

The idea of evolution derives its plausibility from the reality around us. Since fundamentally new phenomena do not arise anywhere today, it is concluded that they are born imperceptibly to the eye, gradually over many hundreds of millions of years according to the laws of nature, and creation is fundamentally impossible, because the usual chain of causes and effects is broken. Thus, the idea of evolutionary development is a definite answer to the question of the origin of everything that surrounds us.

The Holy Scriptures, answering this question, testify to creation, which means the emergence from non-existence of a fundamentally new essence by virtue of the First Cause, called God. Moreover, this First Cause can only exist outside the essence arising into existence, since it is impossible to speak of any internal cause of a new creation if it does not yet exist.

There is also a concept that tries to find a compromise between creationism and evolutionism, which is called teleological evolution. According to it, the order by virtue of which the development of life takes place from the lower forms of life to the higher is created by the Will of God. That is, the evolutionary process was initiated by the Creator for the formation and development of the world around us[1].

In their desire to reconcile modern scientific theories with Scripture at all costs, supporters of teleological evolution allow for the possibility of allegorical interpretation of biblical texts. Many of them even sincerely believe that it is completely indifferent to the religious consciousness whether the gradual evolution that took place due to "happy accidents and the selection that took place" or whether it was "some kind of leaps, jumps from one species to another due to reasons unknown to us" [2].

However, it is highly doubtful that religious consciousness is so indifferent to this problem. For the symbolic perception of the Holy Scriptures ultimately leads to an allegorical interpretation of God's commandments.

The problem of degradation

Все Богом созданное было "хорошо весьма". В этом Мире не было места ни страданию, ни тем более смерти. Священное Писание об этом говорит недвусмысленно: "Бог не сотворил смерти и не радуется погибели живущих: Бог создал человека для нетления" (Прем., 2: 23).

Смерть "вошла" в Мир только с первородным грехом человека. В "геноме" Вселенной появился "ген" смерти, приводящий в действие механизм разрушения живых клеток при определенных условиях.

Следует уточнить, что само понятие "смерти" относится лишь к объектам, обладающим жизнью, дыханием. К миру неодушевленной материи его применять неправомерно. Если, к примеру, камень рассыпался в песок, то это еще не означает, что он подвергся смерти.

Поэтому все физические законы нашей Вселенной и до, и после грехопадения первых людей остаются неизменными и справедливыми от начала существования Вселенной. Об этом убедительно свидетельствует антропный принцип, который указывает на удивительно точную "подогнанность" всех законов природы друг к другу. Можно сказать, что эти законы имеют единственно возможную форму, так как значения констант взаимодействий, входящих в них, принимают совершенно определенные числовые значения с такой фантастической точностью, что здесь уместнее употребить термин точности абсолютной. Будь эти законы "чуть-чуть" иными, и весь мир не смог бы удержаться в своем стройном порядке, но тотчас бы развалился, превратившись в хаос [3].

Также и действие Второго Начала Термодинамики нельзя отнести к следствиям первородного греха людей. Оно гласит о том, что в системе, в которой нет постоянного притока энергии, все идущие в ней процессы постепенно прекращают свое действие. При этом сложная организация материи теряет свою иерархическую структуру, стремится к равномерному распределению всех своих составных элементов. Как следствие, в системе, в которой действует Второе Начало Термодинамики происходит выравнивание температуры и прекращается всякий энергообмен. С точки зрения статистической физики, сама система переходит в наиболее вероятное для себя состояние — полностью деструктурируется и вырождается.