ыук

Днем Давид называет благоденствие и временное счастье врагов своих (Феодорит).

5 О Бозе похвалю словеса моя: на Бога уповах, не убоюся, что сотворит мне плоть.

Плоть – это плотские страсти и удовольствия. Уповающий на Бога и похоть обуздывает и врагам полагает препятствие (Исихий).

6 Весь день словес моих гнушахуся: на мя вся помышления их на зло.

7 Вселятся и скрыют: тии пяту мою сохранят, якоже потерпеша душу мою.

Враги весь день злоумышляют, усматривая даже малейшие грехи, которые почитались как бы пятою, желая нас оклеветать пред Судиею за какие бы то ни было грехи (Исихий).

8 Ни о чесомже отринеши я, гневом люди низведеши.

Богу ни о чесом же (ничего не стоит) поразить лукавые коварства врагов (Феодорит).

9 Боже, живот мой возвестих Тебе: положил еси слезы моя пред Тобою, яко и во обетовании Твоем.

Давая людям закон, Бог обещал внимать воздыханиям обиженных: иже воздохнет ко мне, услышу его: милостив бо есмь (Исх. 22, 27). Да и всякий не иначе сможет сподобиться дивных и блаженных зрелищ горнего Иерусалима, если не будет день и ночь проливать слезы (Феодорит, Макарий).

10 Да возвратятся врази мои вспять, воньже аще день призову Тя: се познах, яко Бог мой еси Ты.

За чистою пламенною молитвою следует более полное познание Бога и умиление (Никита).

11 О Бозе похвалю глагол, о Господе похвалю слово.

12 На Бога уповах, не убоюся, что сотворит мне человек;

Не призвав Тебя, Господи, не решусь и речи начать: но всегда с упованием призывая Тебя, не убоюся козней человека греха, т.е. диавола (Феодорит).

13 Во мне, Боже, молитвы, яже воздам хвалы Твоея.

Молитвами Давид называет обращение к Богу. В человеке жертва Богу – дух сокрушен (Феодорит).

14 Яко избавил еси душу мою от смерти, очи мои от слез, и нозе мои от поползновения: благоугожду пред Господем во свете живых.

Это все применимо к Давиду, святым подвижникам и нам, терпящим множество козней от демонов и от людей, но при Божием о нас промышлении избегаем вреда, от них происходящего (Феодорит).

1 В конец, да не растлиши, Давиду в столпописание,

внегда ему отбегати от лица Саулова в пещеру, 56