«...Иисус Наставник, помилуй нас!»

«Величаем Тя, пренепорочная Маши Христа Бога нашего, и всеславное славим успение Твое!

На бессмертное Твое успение, Богородице, Мати живота, облацы Апостолы по воздуху восхищаху, и по миру разсеянныя во едином лице (собрании) предсташа пресвятому Твоему телу, еже и погребоша честно, глас Тебе Гавриилов поюще вопияху: радуйся, благодатная, Дево Мати безневестная, Господь с Тобою!

Яко на облаце, Дево, Апостольский лик носим к Сиону от конец (земли) собирашеся служити Тебе, облаку легкому, от Неяже Вышний Бог сущим во тьме и сени праведное возсия Солнце.

"Апостоли (глаголет Богоматерь) от конец совокупльшеся зде, в Гефсиманстей веси прогребите тело Мое, и Ты, Сыне и Боже Мой, приими дух Мой".

Как воздевши руце исходиши, Всенепорочная, руце, имиже Бога носила ecu плотию, со дерзновением яко Мати рекла ecu к Рожденному: яже Ми дал ecu, во веки сохрани!

Егда преставление пречистого тела Твоего готовляшеся, тогда Апостоли, обстояще одр, с трепетом зряху Тя; и ови убо, взирающе на тело, ужасом одержими бяху, Петр же со слезами вопияше Ти: о Дево! вижду Тя ясно простерту, просту, живота всих, и удивляюся, в Нейже велися будущия жизни наслаждение. Но, о Пречистая, молися прилежно Сыну и Богу Твоему — спастися стаду Твоему невредиму.

Опрята (сопровождал) лик Апостольский Богоприятное тело Твое, со страхом зряще и гласом велиим вещающе: в небесныя домы к Сыну восходящи, спасаеши присно, Богородице, наследие Твое.

Богоначальным мановением отовсюду Богоноснии Апостоли, облаки высоце взимаеми, дошедше пречитаго и живоначальнаго Твоего тела, любезно лобызаху. Превышния же небесныя Силы, с своим Владыкою пришедше, Богоприятное и пречистое тело предсылающе ужасом одержими, прекрасно же предыдяху и невидимо вопияху превышним чиноначалием: се Всецарица, Богоотроковица прииде, возмите врата и Сию премирно (превыше мира) подымите, Присносущнаго Света Матерь: Тоя бо ради всеродное человеком спасение быстъ, на Нюже взирати не можем, и Той достойную честь воздати немощно: Тоя бо преизящное (превосходство) преходит всяк ум...

Егда изшла ecu, Богородице Дево, ко из Тебе Рождшемуся неизреченно, бяше Иаков, брат Божий и первый священноначальник, Петр же честнейший верховник, богословов начальник, и весь Божественный Апостольский лик, явленным богословием песнословяще Божественное и страшное Христа Бога таинство смотрения, и живоначальное и Богоприятное Твое тело погребше, радовахуся, Всепетая. Превыше же пресвятым и старейшия Ангельские Силы, чудеси дивящеся, приникше друг ко другу глаголаху: возмите ваша врата и восприимume Рождшую небесе и земли Творца: славословленьми же воспоим честное и святое тело, вместившее нами Невидимого и Господа...

Лик Богослов от конец (земли), свыше же Ангел множества к Сиону идяху, всесильным мановением, достодолжно, Владычице, Твоему погребению служаще.

Песньми Твое честное и Богоприятное тело провождающе, Божественнии Апостоли вопияху: камо ныне идеши, Владычице?

Ангели и пастыри пояху Рождество Твое (Рожденнаго Тобою) первее, и ныне Ангелъстии чини и Апостольский лик и всяк язык, Дево, успение Твое поют.

В преставлении Твоем, Мати Божия, пространнейшее, Богоприятное (Бога вместившее) тело Твое Ангельская воинства священными крилы трепетом и радостию покрываху.

Взяшася двери небесныя, и Ангели воспеша, и прият Христос девства Своея Матере сосуд; Херувими подьяша Тя веселием, Серафими жее славят радующеся.