«...Иисус Наставник, помилуй нас!»

Богоначальным мановением отовсюду Богоноснии Апостоли, облаки высоце взимаеми, дошедше пречитаго и живоначальнаго Твоего тела, любезно лобызаху. Превышния же небесныя Силы, с своим Владыкою пришедше, Богоприятное и пречистое тело предсылающе ужасом одержими, прекрасно же предыдяху и невидимо вопияху превышним чиноначалием: се Всецарица, Богоотроковица прииде, возмите врата и Сию премирно (превыше мира) подымите, Присносущнаго Света Матерь: Тоя бо ради всеродное человеком спасение быстъ, на Нюже взирати не можем, и Той достойную честь воздати немощно: Тоя бо преизящное (превосходство) преходит всяк ум...

Егда изшла ecu, Богородице Дево, ко из Тебе Рождшемуся неизреченно, бяше Иаков, брат Божий и первый священноначальник, Петр же честнейший верховник, богословов начальник, и весь Божественный Апостольский лик, явленным богословием песнословяще Божественное и страшное Христа Бога таинство смотрения, и живоначальное и Богоприятное Твое тело погребше, радовахуся, Всепетая. Превыше же пресвятым и старейшия Ангельские Силы, чудеси дивящеся, приникше друг ко другу глаголаху: возмите ваша врата и восприимume Рождшую небесе и земли Творца: славословленьми же воспоим честное и святое тело, вместившее нами Невидимого и Господа...

Лик Богослов от конец (земли), свыше же Ангел множества к Сиону идяху, всесильным мановением, достодолжно, Владычице, Твоему погребению служаще.

Песньми Твое честное и Богоприятное тело провождающе, Божественнии Апостоли вопияху: камо ныне идеши, Владычице?

Ангели и пастыри пояху Рождество Твое (Рожденнаго Тобою) первее, и ныне Ангелъстии чини и Апостольский лик и всяк язык, Дево, успение Твое поют.

В преставлении Твоем, Мати Божия, пространнейшее, Богоприятное (Бога вместившее) тело Твое Ангельская воинства священными крилы трепетом и радостию покрываху.

Взяшася двери небесныя, и Ангели воспеша, и прият Христос девства Своея Матере сосуд; Херувими подьяша Тя веселием, Серафими жее славят радующеся.

Иже странно вселивыйся, Богородице, в чистое чрево Твое во-площаемъ, Сей всесвященный дух Твой прием, у Себе упокой, яко должник Сын...

Не колесница огнезрачная от земных Тя престави, как Илию праведного, но самое Солнце правды, на руку Своею, пресвятую Твою душу яко непорочную прием, в Себе упокои, и преславно Тя, Чистая, преставив, почте в радости паче ума.

Достойно, яко одушевленное Тя небо, Пречистая, прияша небесная, Божественная селения, и предста светло украшена, яко Невеста всенепорочная, Царю и Богу.

Иисус Пребожественный, славы Господь, от Твоего чрева рождейся за милосердие, Сам Тя, Богомати, престави от земли и душею и телом.

Дает Тебе яже превыше естества Царь всех Бог: в рождестве бо Деву якоэ/се сохрани, тако во гробе тело соблюде нетленно, и спрослави Божественным преставлением, честь Тебе, яко Сын Матери, даруя.

Земля убо благословися погребением Твоим, воздух же освятися восхождением Твоим, Марие всепетая; Ангели же Тебе двери небесныя отверзоша, идеже ныне предстоящи, Сыну Твоему молишися о мире мира, Мати безневестная!

Всечестное Твое успение, Пресвятая Дево чистая, Ангел множество на небеси и человеческий род на земли ублажаем, яко Мати была ecu Творца всех Христа Бога. Того молящи не престай о нас, иже на Тя с Богом упование положших, молимся, Богородице всепетая, неискусобрачная!