"The Law of God" read online - 4itaem.com "The Law of God" read online - 4itaem.com Remember Me or RegistrationReset password? function checkLoginForm()

Через три дня после погребения Божией Матери прибыл в Иерусалим и отсутствовавший апостол Фома. Он был очень опечален, что не попрощался с Божией Матерью и всею душою желал поклониться Ее пречистому телу. Апостолы, сжалившись над ним, решили пойти и отвалить камень от могильной пещеры, чтобы дать ему возможность проститься с телом Божией Матери.

Но когда открыли пещеру, то не нашли в ней пресвятого Ее тела, а только одни погребальные пелены. Изумленные апостолы возвратились все вместе в дом и молились Богу, чтобы Он открыл им, что стало с телом Божией Матери. Вечером, по окончании трапезы, во время молитвы они услышали ангельское пение. Посмотрев наверх, апостолы увидели в воздухе Божию Матерь, окруженную ангелами, в сиянии небесной славы.

Божия Матерь сказала апостолам: "Радуйтесь! Я с вами во все дни; и всегда буду вашею молитвенницею перед Богом". Апостолы в радости воскликнули: "Пресвятая Богородица, помогай нам!" Так Господь Иисус Христос прославил Свою Пресвятую Матерь; Он воскресил Ее и взял к Себе с пресвятым телом Ее и поставил Ее выше всех ангелов Своих.

ПРИМЕЧАНИЕ: Краткое описание Успения Божией Матери изложено на основании Свящ. Предания, свято сохраняемого св. Правосл. Церковью. Успение Пресв. Владычицы нашей Богородицы празднуется Св. Православною Церковью, как один из великих праздников, 15 августа (28 авг. н. ст.). К этому празднику положено готовиться двухнедельным постом (с 1-го авг.). Праздник называется Успением ("засыпанием")

потому что Божия Матерь умерла тихо, как бы уснула, а, главное, называется так за короткое пребывание Ее тела во гробе, т. к. через три дня Она воскрешена была Господом и вознесена на небо. Тропарь праздника. В рождестве девство сохранила еси, во успении мира не оставила еси, Богородице; преставилася еси к животу, Мати сущи Живота, и молитвами Твоими избавляеши от смерти души наша. (Ты, Богородица, при рождении (Иисуса Христа)

осталась девою и после смерти Своей не оставила мира; будучи Матерью Жизни (т. е. Христа), Ты перешла к жизни вечной, и молитвами Своими избавляешь от смерти (вечной) души наши.) В рождестве — при рождении Иисуса Христа; во успении — во время смерти, — несмотря на смерть; преставилася еси к животу — перешла к жизни вечной; Мати сущи Живота — будучи Матерью Жизни, т. е. Иисуса Христа.

Апостольский Собор в Иерусалиме Когда христианство стало распространяться по всему миру и множество язычников стали принимать христианскую веру, между христианами произошло недоумение. Христиане из иудеев стали утверждать, что христиане из язычников должны строго соблюдать обрядовый закон Моисеев (в первую очередь обрезание, т. е.

that they must first be converted to the Jewish faith), because otherwise they cannot be saved. On this occasion, heated debates arose among Christians. Individually, i.e.  On his own, none of the apostles could solve such an important issue. This compelled the Holy Apostles, together with the presbyters (priests), in accordance with the commandment of Christ (Matt. 18:17)

to convene at the first Apostolic Council, in Jerusalem in 51 A.D . After long arguments and reasoning, Ap. Peter, he stood up and said that the Lord, who had chosen him at first for the conversion of the Gentiles, had made no distinction between the Gentiles and the Jews, and had given the Holy Spirit to all alike, and therefore Gentile Christians did not need to fulfill the ceremonial law of Moses.

"We believe," the Apostle concluded his speech, "that by the grace of the Lord Jesus Christ we are saved." The speech of Ap. Peter made a deep impression. This was eloquently evidenced by the silence of the entire large assembly. This impression was then strengthened even more after the story of the Apostles Paul and Barnabas about the signs and wonders that God performed through them among the Gentiles.

After all, the Holy Apostle James , who presided over the Council, stood up to speak, "the brother of the Lord." He, as bishop of the Church of Jerusalem and chairman of the Council (the first among equals), had the last word. His opinion was also important because he himself was a strict zealot of the law and for this he received the name "righteous" not only from Christians, but also from the Jews themselves.

His position in the Church was also filled with greatness, he was the first bishop of Jerusalem, ordained by the Lord Himself. St. Jacob led a strict ascetic (abstinent, monastic) life, wore a "petalon", i.e. a golden tablet, which was worn only by the high priests. He spent whole hours alone in the temple praying for his people. In Jerusalem, he was revered as a "stronghold of the people." St. James approved the opinion of Ap.

Peter, proved that this is consistent with prophecy (Amos 9:11-12), and, consequently, with the Divine predestination. He proposed: "Not to make it difficult for Gentile Christians to fulfill the ceremonial law of Moses; but they must live in purity and holiness and not do to others what they do not want to do to themselves." This sentence of Ap. James was received by the Apostles, the elders and the whole community, i.e. 

by the entire Council, unanimously, as a resolution (decree) of the Council. This was made known to all Christians in writing (by the Conciliar Epistle), which began with the words: "It is pleasing to the Holy Spirit and to us"... Thus, the Apostolic Council pointed out to Christians that the decrees of the Council, according to the words of the Lord (John 16:13; 14:16), are the decrees of the Holy Spirit.