Толкование на правила святаго второго вселенского собора, константинопольского

168. Там же, can.16.

169. Вот слова Сириция: Baptizatos ab impiis Arianis nos cum Novatianis aliisque haereticis, sicut est in synodo Constantinopolitana constitutum, per invocationem solam septiformis Spiritus, episcopalis manus impositione, catholicorum conventui sociamus, quod etiam totus Oriens Occidensque custodit. Epist. I ad Himerium, c.1 [Migne, s.l., t.13, col.1133,1134].

170. Si ab haereticis baptizatum fuisse quemquam constiterit, erga hunc nullatenus sacramentum regenerationis iteretur, sed hoc tantum, quod ibi defait, conferatur, ut per episcopalem manus impositionem virtutem Spiritus S. consequatur. Epist.166, cap.II [Migne, s.l., t.54, col.1194].

171. Arianos per impositionem manus Occidens, per unctionem vero sancti chrismatis ad ingressum sanctae ecciesiae Oriens reformat. Epist. ad Quiricum episcopum, lib.XI, epist.LXVII (al.LXI) [Migne, s.l., t.77, col.1205,1206].

172. ό ά ό ίεό, ού οίεΐο ί ήο ϋ οоέ. Clement. Alexandr., Stromat. lib.I, cap.19 [Migne, s.g., t.8, col.813].

173. Euseb., Hist. eccl. VII,7 [Migne, s.g., t.20, col.648-652].

174. Tertull., De baptismo, c.15 [Migne, s.l., t.I, col.1216-1217].

175. Cyprian., De haereticis baptizandis, ср.LXXI, n.4, et ep.LXXIII [Migne s.l., t.4, col.411-412].176. Euseb., Hist. eccl.VII,7 [Migne, s.g., t.20, col.648-652]. - Cp. Firmiliani, Epist. ad Cyprianum. Inter epist. Cypriani Epist.LXXV, n.7 [Migne, s.l., t.3, col.1153-1178].177. Nec memimmus hoc apud nos aliquando coepisse, cum semper istic observatum sit ut nonnisi unam Dei ecclesiam nocemus, et sanctum baptisma nonnisi sanctae ecclesiae computaremus. Firmilian., Epist. supracit. n. 19 [Migne, s.l., t.3, col.1170].178. ήε έ ό ά ά ώ 'εώ εо ί έ. Lib.V, cap.15, y I. B. Pitra, Juris eccl. gr. hist. et. monumenta, t.I, p.322 [cp. рус. пер. "Апостольские постановления". Казань, 1864, стр.185].179. Cyprian., Ep.LXX. De baptizandis haereticis ad Januarium [Migne, s.I., t.3, col.1035].180. Cyprian., Ep.LXXI ad Quintum de haereticis baptizandis [там же].181. Cyprian., Ep.LXXII. ad Stephanum papam de concilio [там же, col.1044].182. Euseb., Hist, eccl. VII,9 [Migne, s.g., t.20, col.653-657].183. G. E. Steiz, Die Ketzertaufe. 1857. S.176.184. Cyprian., Ep.LXXII [Migne, s.l., t.3, col.1044 и далее]. Ср. Augustin., De baptismo, lib.V,VI,VII [Migne, s.l., t.43, col.175-244].185. Augustin., De baptismo, упом. место. Ср. Hefele, Conciliengeschichte I,633.186. Concil. Carthag. a.348, can.14. Cp. Hefele, упом. место.187. Socrat., Hist eccl.IV,11 [Migne, s.g., t.67, col.481-484]. - Sozomen., Hist. eccl. III,23 [там же, col.1105,1108]. Cp. Basilii Magni Epist.CCLI (al.LXXII) ad Evaesenos [Migne, s.g., t.32, col.933-940].188. По практике греческой церкви должны быть вновь крещены римо-католики, переходящие в православную церковь. Мы не в состоянии высказать своего суждения относительно этой практики, так как не знаем, каким образом греческая церковь применяет к римо-католикам 1-е правило Василия Великого. Заметим только, что это исключительно практика греческой церкви, между тем как в России и у сербов римо-католики принимаются в церковь без нового крещения. См. об этом III ч. The Orthodox Catholic Rewiew за 1876 г., изданную покойным д-ром Овербеком в Лондоне.