Философия русского религиозного искусства XVI-XX вв. Антология.

И яко убо безъименному по существу Богу имена от действ налагаем, да не во всеконечном невежестве останем, тако и безъобразнаго суща образы, яко видеша пророцы, не по существу, но по схождению, чертаем и иконствуем. Чесого же ради, по видению Даниилову, сед пишется Бог, по Авраамову же видению юн, сказует святой Дионисий о божественных именех в главе десятой.

Святого селенскаго 7-го синода прочитаемое в неделю православия.

Пророческая видения, якоже самое Божество начерта тая, изобрази ведущим и приемлющим и верующим, яже пророческий лик, видев, поведа, и апостолы, и на отцы прешедша писанное же и не писанное предание держащим, и сего ради изобразующым святая и почитающым вечная память трижды.

Пророческая убо видения, аще бы и не хотяху, приемлющым, образописания же, явлыпаяся им и прежде воплощения Слова, не приемлющым, и прочее, яко тамо писано есть, анафема трижды.

Иосифа Волоцкого слово пятоег. На святых иконах пишем и поклоняемся божественному и пречистому подобию, естеством неописаннаго и неизреченнаго и непостижимаго, иже милосердия ради и милости безмерныя отцем же и пророком, патриархом же и царем в сенех и образех по вместному тем являшеся, и якоже тогда являшеся, тако ныне сподобися нами воображатися и писатися во всечестных иконах.

Второе. Еммануил