«...Иисус Наставник, помилуй нас!»

К сердцу сердцем извещаю, слово Божие вещаю:—сладости пию в горести моей.

Коль многое множество благости Твоея, Господи, юже скрыл еси боящимся Тебе, соделал еси уповающим на Тя пред сы­ны человеческими...

„О коль блаженни бояпцеся Господа! Аз же рех во изступлении моем: отвержен есмь от лица очию Твоею: сего ради услышал еси глас молитвы моея, внегда возвах к Тебе... Господь не оставляет взывающих к нему: Ты еси прибежище мое от скорби обдержащия мя: радосте моя, избави мя от обышедших мя". Видно из сего, что во всякое время от обдержания скорби прибежище Господь.—„Рцы души моей, спасение Твое есмь Аз".—Это взывание души, уповающей на Господа. „Душа же моя возрадуется о Господе, возвеселится о спасении Его". Душе вся радость и веселее — Господь. „Посли свет Твой и истину Твою: та мя настависта, и введоста мя в гору святую Твою, и в селения Твоя"... Вразумляющий свет и ис­тина вводят душу в небесное отечество. — Вскую прискорбна еси душе моя, и вскую смущаеши мя? уповай на Бога, яко исповемся Ему: спасение лица моего, и Бог мой". Душе в прискорбии и смущении одна надежда—Бог. „Господь сил с нами, заступник наш Бог Иаковль". От всякого страхования заступ­ление—Господь.—„Яко Той есть Бог наш во век и в век века! Той упасет нас во веки". Пища и питье души и един­ственное несомненное упование—Бог. „Помыслих дни первыя, и лета вечная помянух, и поучался". Помышление о временных и вечных есть свойственное душе поучение во всякое вре­мя.—„Яви нам Господи милость Твою, и спасение Твое даждь нам". Просящим милость и спасение дается от Господа.—„Аще не Господь помогл бы ми, вмале вселилася бы во ад душа моя". От ада избавляет душу един Господь.—„По множеству болезней моих в сердце моем, утешения Твои возвеселиша душу мою". Посему единственно утешения Господни возвеселяют болезненную душу и растворяют ее. „Сеющии слезами ра­достью пожнут"!

Июня 16-го, 1832 г.

2.239. Марии Петровне Колычевой

Слава Богу о всем! Любовью убеждаюсь ради Господа все­гда помнить и писать вам искреннюю мысль сердца моего. Теперь я говорю с собою: пред­ставь себе все обстоятельства свои и проникни в них — какое начало? какое следствие и какой конец им будет?.. Воля Божия да будет! По не­котором времени все окончится... Еще пред­ставляю, что все видимое телесно; оно пременяется и скоро исчезнет; невидимое же духовно: оно ныне верою приемлется и вовеки пребывает. Избрать то или другое есть дело из­воления самовластной души; и кто что избира­ет себе разумно, к тому и сердцем склоняется, того и ищет всеми средствами, всем желанием сердца своего...

Дай, Господи, всегда избирать Тебе угодное и нам полезное! Размышляю, что есть поистине избираемое душою моей: изобилие ли земных наслаждений, чтобы на всяк день ве­селиться и принимать новые утешения до самого конца жития моего? О нет! Это обман чувств и кратковременная прелесть сего мира; да бу­дет сие чуждо моему сердцу!

Кто имеет счастье поистине называться христианином, тот пусть взывает с матерью своей, Святой Церковью: на небо очи свои воз­вожу, к Тебе, Слове! Ущедри мя, да живу Тебе. Смотрю в псалмах на душу, взыскующую Господа. Она вопиет и открывается в стремительнейшем уподоблении: яко елень на источники водныя, сице желает душа моя к Тебе, Боже  (Пс 41, 2). А елень, когда пожирает змиев и от того делается в нем воспалитель­ный огонь, тогда, как стрела, несется на источ­ники водные для утоления нестерпимой жажды своей. Таково уподобление души, жаждущей Бога своего. Возжада душа моя к Богу крепкому, живому, когда прииду и явлюся лицу Божию (Пс 41,3)?

В крайнем же оскорблении от некоторых душа испове­дуется пред Богом; говорит в болезни сердца своего жалостнейшим произношением; озлоблен бых, и смирихся до зела, рыках от воздыхания сердца моего. Господи, пред Тобою все желание мое, и воздыхание мое от Тебе не утаится... Вот самые убедительнейшие слова, которые она произносит от сокрушенного сердца; призри на мя и помилуй мя, скоро услыши мя; сохрани мя, Господи, яко на Тя уповах. Сохрани мя, Господи, пзбави душу мою от устен неправедных и от языка льстива; удиви милость Твою, спасаяй уповающия на Тя от противящихся деснице Твоей. Сохрани мя, Господи, яко зеницу ока, в крове крилу Твоею покрыеши мя. Человек, яко трава, дние его, яко сень, преходят. Милость же Господня пребывает во век.

Божией милостью сообщая сердцу ва­шему истинный разум сих возвышенных рече­ний, желаю, да просветит Господь душу, пре­данную в любовь, заповеданную Богом.

Июня 26-го, 1832 года

2.257. Марии Петровне Колычевой

Песнь 6-я.

Яко Пророка Иону, спаси нас, Господи. От зверя воззва Иона глаголя: возопих в скорби моей ко Господу Богу моему, и услыша мя. Из чрева адова вопль мой, услышал еси глас мой: отвергл мя еси во глубины сердца морскаго, и реки обыдоша мя. И аз рех: отринухся от очию Твоею: едва приложу призрети ми ко храму святому Твоему; возлияся вода до души моея, бездна обыде мя последняя. Попре глава моя в разсели­ны гор: снидох в землю, ея же вереи заклепи вечнии. И да взыдет из истления живот мой к Тебе, Господи Боже мой. Внегда скончаватися от мене души моей, Господа помянух. И да приидет к Тебе молитва моя, ко храму святому Твоему. Хранящии суетная и ложная, милость свою оставиша. Аз же со гласом хваления и исповедания пожру Тебе. Елико обещах, воздам Тебе во спасение мое Господеви.